جوزا 14, 1396 01:41 Asia/Kabul
  • سید عمار حکیم : امام خمینی (ره) به جهان اسلام و بشریت می اندیشید

" سید عمار حکیم " رهبر ائتلاف ملی عراق ، در مراسم ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بغداد تاکید کرد : امام خمینی (ره) فقط دغدغه ایران را نداشت بلکه به جهان اسلام و تمام بشریت می اندیشید .

 به گزارش ایرنا ، " سید عمار حکیم " روز شنبه در این مراسم که با حضور " ایرج مسجدی " سفیر ایران در عراق و جمعی از مقامات دولتی ، فرماندهان و بسیج مردمی " الحشد الشعبی " ، روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد ، رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) ذکر کرد و گفت : طرح مسائل مختلف مانند اقتصاد مقاومتی ، تقویت امنیت داخلی و مذاکره از موضع قدرت با قدرت های جهان از جمله توصیه و تاکیدات مقام معظم رهبری است که از فکر و اندیشه امام راحل نشات گرفته است.

"محمد الیمنی" عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن در عراق نیز در این مراسم تاکید کرد، هرگاه نام امام خمینی (ره) ذکر می شود ناخودآگاه در همه اذهان قدس و فلسطین تجلی می یابد.

رییس تجمع کردهای فیلی عراق هم در این مراسم گفت : با چالش های امروز جهان اسلام  فقط با تاسی به اندیشه و خط مشی امام راحل می توان مقابله کرد.

"ابوضیاء الصغیر"  یکی از فرماندهان الحشد الشعبی دردیداربا 'ایرج مسجدی' سفیر ایران در بغداد اظهارداشت ، جمهوری اسلامی ایران با وجود این که از سوی استکبار جهانی تحت فشار قرار داشت ، اما در سخت ترین شرایط به ویژه یورش داعش به عراق از کمک و یاری رساندن به عراقی ها دریغ نکرد.

"ایرج مسجدی"  خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهد ماند و برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو کشور تلاش خواهد کرد.

هرساله در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ه) نهادهای مختلف در عراق به صورت خودجوش مراسم یادبود برگزار می کنند که معمولا با حضور شخصیت ها و عامه مردم همراه است.

 

کلیدواژه