جوزا 14, 1396 10:40 Asia/Kabul
  •  موسویان: ترامپ در پی تشدید تقابل ایران و عربستان است

دیپلمات پیشین ایران گفت: رئیس جمهوری آمریکا با تشکیل مثلت اسرائیل، عربستان و آمریکا قصد دارد بجای تشویق به همکاری، تقابل عربستان با ایران را تشدید کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 31 ثور با سفر به منطقه خاورمیانه از جمله عربستان و سرزمین های اشغال شده فلسطین ،  به زعم خود ، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از مشکلات منطقه معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، «حسین موسویان» دیپلمات پیشین ایران و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا روز شنبه در نشست یک روزه دیپلماسی علم در شهربلونیای ایتالیا، افزود: «دونالد ترامپ» قصد دارد با تشدید تقابل عربستان با ایران و تحمیل تحریم های جدید تحت عناوین حقوق بشر و تروریسم ، ایران از منافع اقتصادی برجام محروم کند.

«حسین موسویان» تصریح کرد: همکاریهای مثلت اسرائیل، عربستان و آمریکا در منطقه علیه ایران، عواقب منطقه ای و بین المللی خواهد داشت و تشدید تقابل عربستان با ایران نیز اختلافات جهان تسنن و تشیع را تقویت و بحرانهای جاری منطقه را وخیم تر خواهد کرد.

دیپلمات پیشین ایران همچنین گفت: می توان با الگوبرداری از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به بن بست پنجاه ساله عاری سازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی پایان داد.

 

کلیدواژه