جوزا 15, 1396 10:08 Asia/Kabul
  •  برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در مناطق مختلف جهان

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، کره‌جنوبی، انگلیس، جمهوری تاتارستان روسیه و قزاقستان برگزار شد.

دیروز (یکشنبه) چهاردهم جوزا 1396 هجری‌شمسی، نهم رمضان سال 1438 هجری قمری و چهارم ژوئن 2017  مصادف با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بود.

«علی آهنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که جمعی از ایرانیان مقیم و علاقمندان به ایشان و انقلاب اسلامی از ملیت‌های مختلف حضور داشتند، گفت: با نهادینه شدن دموکراسی و مردم‌سالاری در ایران، جمهوری اسلامی با استقلال کامل خود تصمیم می‌گیرد که در کجا و چگونه با تروریسم مقابله کند تا ضمن تأمین امنیت کامل ایران بتواند در برقراری آرامش و حل بحران‌ها در منطقه نیز همکاری و مشارکت کند.

آهنی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران خود تصمیم می‌گیرد که برای دفاع از کشور در برابر تهدیدهای دشمنان چه نوع سلاحی اعم از موشک‌های بالستیک غیرهسته‌ای و یا دیگر سلاح‌های پیشرفته را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی بسازد، تاکید کرد: ایران همواره به دنبال مناسبات دوستانه و احترام‌آمیز با همه کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای اسلامی است.

در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در کره جنوبی نیز که با حضور گسترده ایرانیان مقیم، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کره جنوبی در شهر سئول برگزار شد، «حسن طاهریان» سفیر ایران در کره‌جنوبی گفت: امام خمینی (ره) بزرگترین شخصیت شناخته شده جهان است و به دلیل ارزش‌هایی که ایشان به دلیل آن مبارزه خستگی ناپذیری داشتند، پیام آور آزادی و عدالت در جهان اسلام شدند.

«محمدعلی شمالی» رئیس مرکز اسلامی انگلیس هم عصر یکشنبه در سخنانی در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در لندن گفت: افکار، ایده‌ها، دغدعه‌ها و آثار علمی امام خمینی(ره) کم‌نظیر و ماندگار است.

«علی بمان اقبالی‌زارچ» سرکنسول ایران در شهر قازان، مرکز جمهوری خودمختار تاتارستان روسیه هم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با ویژه خواندن جایگاه ایشان در جهان اسلام، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های قیام ضد استبدادی امام خمینی(ره)، نبود هراس و بی توجهی کامل به قدرت‌های حاکم در مسیر عمل به تکلیف الهی از جمله مبارزه با استعمار و رهبری امت بود.

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در آستانه، پایتخت قزاقستان نیز برگزار شد و «مجتبی دمیرچی‌لو» سفیر ایران در آستانه در سخنانی به ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و بر ضرورت تبیین و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و اهداف انقلاب اسلامی به ویژه برای جوانان تاکید کرد.

کلیدواژه