شمخانی : همکاری‌ ایران و روسیه در سوریه ، معادلات سیاسی را تغییر داد
(last modified 1396-03-16T11:04:11+00:00 )
جوزا 16, 1396 15:34 Asia/Kabul
  • شمخانی : همکاری‌ ایران و روسیه در سوریه ، معادلات سیاسی را تغییر داد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت : همکاری های راهبردی ایران و روسیه در سوریه ، وضعیت معادلات سیاسی را تغییر داده است .

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت وگو با موسسه مطالعات ایران اوراسیا (ایراس) که روز سه شنبه منتشر شد ، درباره همکاری های راهبردی تهران و مسکو اظهار کرد : همکاری های ایران و روسیه در چارچوب همکاری های راهبردی مشترک به منظور مقابله با تروریسم در منطقه صورت می گیرد و طرفین در این زمینه هم سود هستند.

شمخانی با بیان اینکه در صورت استفاده از ظرفیت ها و فرصت های پدید آمده می توان شاهد ائتلاف های منطقه ای موثر به منظور تامین امنیت منطقه و جهان بود تصریح کرد: ائتلاف میان ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب الله لبنان در صحنه سوریه توانست معادلات را تغییر دهد و تروریست ها را پس از سال ها عقب براند و حلب سوریه را آزاد کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود: حفظ ائتلاف ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب الله لبنان با توجه به تغییرات در معادلات راهبردی و امنیتی ضروری است و حتی اگر نیازی به اقدام نظامی نیز وجود نداشته باشد، اما از نظر فکری این ائتلاف بسیار حائز اهمیت است.

شمخانی تاکید کرد: نمونه بارز همکاری سیاسی ائتلاف ایران و روسیه، شکل گیری مذاکرات آستانه قزاقستان است که در آن، جداسازی صف گروههای مسلح سوری از گروه های تروریستی و برقراری آتش بس با آنها و اخیراً نیز تعیین مناطق کاهش تنش در سوریه مورد تصویب قرار گرفت.

 

کلیدواژه