تداوم همکاری راهبردی ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم
(last modified 1395-05-26T10:57:49+00:00 )
اسد 26, 1395 15:27 Asia/Kabul
  • «علی شمخانی»دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
    «علی شمخانی»دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران : همکاریهای سازنده میان ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت تا نابودی کامل تروریستها ادامه خواهد داشت.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه را راهبردی دانست.

«علی شمخانی»دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به انتشار برخی خبرها مبنی بر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریستها در سوریه تاکید کرد: همکاریهای تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی بوده و ظرفیت و امکانات در این زمینه فراهم است.

شمخانی که درگفت گو با ایرنا سخن می گفت،با بیان اینکه همکاریهای سازنده میان ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت تا نابودی کامل تروریستها ادامه خواهد داشت، افزود: بهره گیری از دکترین "مقاومت مردمی"،تنها روش مقابله با تهدیدات تروریستی و صیانت از استقلال و امنیت در کشورهای اسلامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی (در سال 2006) گفت: قدرت مقاومت و حزب الله به دلیل ماهیت مردمی و استفاده از ظرفیت های بومی همراه با روحیه و عزم جهادی و اسلامی است.

شمخانی درباره اقدامات رژیم سعودی در منطقه از جمله حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و یمن و بکارگیری منافقین برای برهم زدن امنیت کشورهای اسلامی افزود:برای ملتهای مسلمان پذیرفتنی نیست که عربستان،سرمایه های مالی خود را در مسیر تقویت گروه های تکفیری یا تروریستی مصرف کند.

کلیدواژه