جوزا 17, 1396 18:04 Asia/Kabul
  • سازمان ملل و اتحادیه اروپا حملات تروریستی در تهران را محکوم کردند

هماهنگ کننده دبیر کل سازمان ملل متحد در ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حملات تروریستی امروز(چهارشنبه) در تهران را محکوم کردند.

چهار تروریست مسلح صبح چهارشنبه با پوشش زنانه سعی کردند وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ایران شوند که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس، در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند.

دو تروریست مسلح نیز با ورود به حرم مطهر امام خمینی(ره)، در جنوب تهران شروع به تیراندازی کردند که نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید.

بر اثر این حملات تروریستی 12 نفر شهید و 42 نفر نیز مجروح شدند.

گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت حملات تروریستی امروز(چهارشنبه) در تهران را به عهده گرفت.

«گری لوئیس» Gary Lewis هماهنگ کننده دبیر کل سازمان ملل متحد در ایران در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توییتر»، ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان حملات تروریستی در تهران نوشت: تنفر منشاء ترور است اما عشق و تلاش برای صلح در نهایت پیروز می شود.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در گفت وگوی تلفنی با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی، با جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.

 

کلیدواژه