جوزا 19, 1396 10:49 Asia/Kabul
  • خوشرو: حملات تروریستی تهران، نتیجه تلاش عربستان برای صدور ایدئولوژی داعش است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد، حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران که منجر به شهادت هفده شهروند بی گناه و مجروح شدن ده ها نفر دیگر شد، نتیجه تلاش عربستان برای صدور ایدئولوژی تکفیری داعش و القاعده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «غلامعلی خوشرو»،  پنجشنبه شب در  نامه ای اعتراضی به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: سیاست­ های غیرمسئولانه، تحریک ­آمیز و بدخواهانه عربستان سعودی در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  با یاداوری نامه پیشین خود که به تشریح اقدامات عربستان سعودی می پرداخت، تاکید کرد: حملات تروریستی تهران متعاقب آن حادث شد که وزیر دفاع عربستان در تاریخ 2 می، ضمن رد گفتگو با ایران، در تهدیدی تمام عیار تاکید کرد «ریاض خواهان کشیدن جنگ به داخل خاک ایران است».

«غلامعلی خوشرو» روز پنجشنبه 4  می، در نامه ای اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اظهارات خصمانه «محمدبن سلمان» علیه جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی آشکار علیه جمهوری اسلامی ایران و نقض بند 4 از ماده 2 منشور ملل متحد خوانده بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در آن نامه تصریح کرده بود: این تهدید از سوی رژیمی صورت می گیرد که  پیشینه‌ای طولانی درحمایت از تجاوزگری واستفاده از گروه‌های تروریستی در جهت رسیدن به اهداف کوته بینانه و جاه‌طلبی‌های خطرناک خود در منطقه و ورای آن دارد.

«محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی  دوم ماه مه، پس از موفقیت های جبهه مقاومت در مقابل تروریست های مورد حمایت ریاض از جمله داعش در اظهاراتی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: عربستان جنگ را به داخل خاک ایران خواهد کشاند.

حملات صبح چهارشنبه عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، 17 شهید و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت.

گروه تروریستی داعش در سال‎های اخیر با حمایت‎های مالی و نظامی آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان، جنایات فراوانی را در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه مرتکب شده است.

کلیدواژه