جوزا 19, 1396 15:07 Asia/Kabul
  • گشایش دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در برخی کشورهای جهان

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی اخیر تهران در محل سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در لبنان، پاکستان، کره جنوبی، چین، مالزی و روسیه گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این اقدام سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تاکید بر لزوم همگرایی علیه تروریسم و اهمیت مقابله با آن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دوعملیات ضد مردمی تروریست ها در تهران تدارک دیده شده است.

«سون اولوف کارلسون» Sven-Olov CARLSSON نماینده اتحادیه اروپا در روسیه نخستین مقامی بود که برای امضا دفتر یادبود در سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

سفرا و دیپلمات های کشورهای لبنان، پاکستان، کره جنوبی، چین و مالزی نیز با حضور در سفارت خانه ایران و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند امضای دفتر یادبود ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، به مقام شامخ شهدای حملات تروریستی تهران ادای احترام کردند.

حملات صبح چهارشنبه عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، 17 شهید و 52 زخمی بر جا گذاشت.

مراسم وداع با شهدای عملیات تروریستی تهران با حضور مقامات بلندپایه ایران و خانواده های شهدای این حملات صبح امروز جمعه در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کلیدواژه