جوزا 28, 1396 13:49 Asia/Kabul
  • تشریح سفر معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران به قطر

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی های قبلی، در سفری کوتاه به دوحه با مقامات قطری درمورد مسائل دوجانبه و برخی تحولات منطقه گفت و گو کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در سفر به قطر ، پیام های دوستی مقامات ایرانی را به مقامات قطری ابلاغ کرد.

«بهرام قاسمی» سفر جابری انصاری را در چارچوب و ادامه رایزنی های قبلی ایران با دولت قطر دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت همبستگی اسلامی و وحدت جهان اسلام تلاش و به حفظ صلح - ثبات و امنیت منطقه کمک کرده است.

وزارت امور خارجه قطر، امروز یکشنبه اعلام کرد: « حسین جابری انصاری » معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در دوحه، پیام شفاهی «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران را مبنی بر  حل بحران قطر با کشورهای حوزه خلیج فارس با روش‌ های سیاسی و گفت‌ وگوهای شفاف، به شیخ « تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر منتقل کرده است.

عربستان، امارات، بحرین و برخی از کشورهای عربی، پنجم ژوئن جاری قطر را به حمایت از گروههای تروریستی متهم و روابط خود را با این کشور قطع کردند.

 

کلیدواژه