سرطان 11, 1396 10:28 Asia/Kabul
  • گزارش خبری؛آغاز به کار نهمین اجلاس بین المللی رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد

نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیونهای اسلامی ساعت 9 و 30 دقیقه امروز با تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این اجلاس با پخش کلیپی از سخنان رهبرمعظم انقلاب در باب اهمیت و جایگاه اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی ادامه پیدا کرد و هم اکنون در جریان است.

در این اجلاس شخصیتهایی از سراسر دنیای اسلام به انضمام افغانستان مشارکت دارند که علاوه بر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، حجه الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق  و  آیت الله محسنی از علما و شخصیتهای برجسته افغانستان هم حضور دارند.

والی محترم خراسان رضوی جناب مهندس رشیدیان هم اکنون در حال سخنرانی و خوش آمدگویی به میهمانان این اتحادیه هستند.

مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی دنیای اسلام در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیونهای اسلامی میزبان 230 شخصیت فرهنگی. رسانه ای و علمی و اهل قلم و نظر از 36 کشور جهان است.

والی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه فرهنگی و تمدنی خراسان رضوی به انقلاب اسلامی و نقش آن در بیداری اسلامی و تقابل با مکاتب سوسیالیسم و کاپیتالیسم اشاره کردند.

ایشان مشهد را دارای ظرفیت کانونی وحدت زا در جهان اسلام دانست و با تاکید بر پیروزی محور مقاومت منطقه راآبستن حوادث دانستند که خواستگاه این تحولات ریشه در افراط گرایی و تروریسمی دارد که سردمدار آن استکبار جهانی است.

حجت الاسلام کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه با خوش آمد گویی به حضار به رشادتهای اهل رسانه و خبرنگارانی  اشاره کردند که با بذل جان به وظیفه رسانه ای خود عمل کردند.

حجت الاسلام کریمیان گفت ،امپراطوری رسانه ای غرب و استکبار تلاش دارد محور مقاومت را تهدید امنیت منطقه قلمداد کند و صهیونیستها را حافظ این امنیت.

وی جهان کنونی را مواجه با فرصتهایی مثل کم شدن قدرت مستکبران مدعی جهانی توصیف کرد و گفت به فرموده امام خمینی عصر پیروزی مستضعفان بر مستکبران است.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی ،رسالت رسانه های اسلامی را مهمتر از گذشته دانست و گفت سرفصل این رسالت ترویج اخلاق معنویت به سبک زندگی دینی حمایت از خانواده و مستضعفان است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم در آیین افتتاحیه نهمین اجلاس مجمع عمومی رسانه های جهان اسلام با اشاره به موقعیت مکانی و زمانی برگزاری این اجلاس با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت بدون تمرکز قوا نمی توان بر این مشکلات دست ساز استکبار غلبه کرد ایشان مسیر رسانه ای موثر دنیای اسلام را مبتنی بر نقشه راه، تجمیع قوا و تشخیص اولویتها دانست.

ایشان جریان فرهنگ مسلط را از آن کسانی دانست که بیشترین برنامه ریزی را برای پوشش اوقات فراغت دارند.

شمخانی جهت تولیدات رسانه ای دنیای اسلام را تولیدات حلال دانست و گفت نباید بین تولید حلال و مباح رسانه ای رقابت ایجاد کنیم که اگر این شود عرصه برای رسانه های معاند فراهم می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی تاکید کرد هیچ جریان حق طلب و اسلامی نباید حتی گمان جدایی از چتر حمایتی انقلاب اسلامی را در درون خود احساس کند.

دکتر شمخانی سوال بزرگ پیش روی جریانهای اسلامی را قرار گرفتن بر دو راهی تکفیر و سکولار دانست و تاکید کرد اسلام نه به تکفیر و نه به سکولار ختم می شود چرا که این دو جریان غیر واقعی و تحمیلی و دست ساز است.

وی گفت ما باید در مقابل دو جریان موهوم سکولار و تکفیر مدلی موفق و کارآمد را معرفی کنیم. مدلی که نمونه ای ازآن در قالب جمهوری اسلامی توانست بیش از 37 سال موفقیت را در خلال همه دشمنیها و سنگ اندازیها در کارنامه داشته باشد همین تفکر است که موصل راآزاد کرد.

شمخانی فلسطین را سنجه ای واقعی برای سنجش راستی آزمایی جریانهای فکری و اسلامی در پهنه دنیای اسلام دانست وتلاش رسانه ها و گروههای معاند و تابع استکبار تبدیل مساله فلسطین به موضوع ثانوی است.

شمخانی با اشاره به اجتماع بزرگ مسلمین در دو آیین اربعین و حج رسالت رسانه های متعهد را پوشش مناسب این دو آیین باشکوه اسلامی دانست. 
ایشان اربعین را نماد اجتماعی از مسلمین برای مقابله با مستکبرین دانست که رسانه های اسلامی باید جهت این مقابله را به سمت صهیونیستها برگردانند.

سنگ بنای اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی از سال 2007 با حضور جمعی از رسانه های مستقل در تهران گذاشته شد. هدف از تاسیس این اتحادیه رساندن صدای کسانی است که در بوق و کرنای رسانه های استکبار شنیده نمی شود.