قاسمی: اقدام آمریکا را در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367 محکوم کرد
(last modified Mon, 03 Jul 2017 04:14:31 GMT )
سرطان 12, 1396 08:44 Asia/Kabul
  •  قاسمی: اقدام آمریکا را در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367 محکوم کرد

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه و ضد انسانی ناو آمریکایی درسرنگونی هواپیمای مسافری ایران در 12 سرطان 1367، گفت ، آمریکا باید پاسخگوی رفتارهای ضدبشری خود باشد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد روز دوشنبه در بیانیه ای به مناسبت سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اعلام کرد ،ملت ایران عاملان این فاجعه را مدعیان بی منطقی می داند که در پوشش حمایت از حقوق بشر و دفاع از ملت ها مرتکب جنایت می شوند درحالی که باید پاسخگوی رفتارها ی ضدبشری خود باشند. 

 وزارت خارجه ایران دربیانیه خود یاد و خاطره شهدای این جنایت هولناک را گرامیداشت و تاکید کرد، پیشینه رفتارهای غیرانسانی آمریکا در قتل و کشتار مردم بیگناه در سراسر جهان از جمله مردم مظلوم ایران اسلامی، نشان از نهادینه شدن رفتارهای ضد بشری دولت های گوناگون آمریکا برای تامین اهداف شان دارد. 

در 12 سرطان 1367 ،هواپیمایی مسافر بری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس هدف اصابت دو موشک از طرف  ناو آمریکایی "وینسنس "قرار گرفت و 290 سرنشین و خدمه این هواپیما  به شهادت رسیدند.

پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند.

اما با توجه به مجهز بودن ناو جنگی وینسنس به پیشرفته ‏‎ترین سیستم‏‎های راداری و رایانه‏‎ای و هم‏چنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.

 

 

کلیدواژه