سرطان 12, 1396 13:06 Asia/Kabul
  •  وزیر دفاع ایران: آمریکا به هیچ اصل انسانی پایبند نیست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این اقدام ضد بشری نشان داد آمریکا به هیچ اصل انسانی پایبند نیست.

در 12 سرطان 1367، هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس هدف اصابت دو موشک از سوی ناو آمریکایی «وینسنس» قرار گرفت و 290 سرنشین و خدمه این هواپیما به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «سردار سرتیپ حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه در بیستمین سالگرد کنوانسیون منع گسترش سلاح های شیمیایی در سردشت(شمال غرب ایران) اظهار کرد: دشمنان ایران به هیچ پروتکل حقوق و بین المللی پایبند نیستند و در هشت سال دوران دفاع مقدس، ایران 583 نوبت  در معرض بمباران و پرتاب سلاح های شیمیایی قرارگرفت.

سردار سرتیپ دهقان با بیان اینکه ایران قربانی ترور و تروریست و قربانی سلاح کشتار جمعی است ابراز امیدواری کرد که عزم همگانی و جهانی برای مقابله با کسانی که بخواهند از چنین امکاناتی استفاده کنند به وجود بیاید.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به بحران سوریه اظهار کرد:  دولت قانونی سوریه قبلا خلع سلاح شیمیایی شده و نهادهای مربوطه عدم بهره مندی این کشور را از سلاح های شیمیایی اعلام کرده اند اما کشورهای دیگر به بهانه حمله شیمیایی از سوی دمشق ، تهاجم وسیعی را علیه دولت قانونی سوریه انجام دادند.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران خاطرنشان کرد: صاحبان قدرت فقط ادعا می کنند که با تروریست ها مقابله می کنند اما تروریست ها به راحتی پشتیبانی مالی می شوند و مورد حمایت قرار می گیرند.

 

کلیدواژه