قاسمی : آتش‌بس در سوریه با ادامه اقدامات آمریکا دشوار است
(last modified Mon, 10 Jul 2017 09:36:30 GMT )
سرطان 19, 1396 14:06 Asia/Kabul
  •  قاسمی : آتش‌بس در سوریه با ادامه اقدامات آمریکا دشوار است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت:در صورتی که آمریکا اقدامات تهاجمی خود در سوریه را قطع نکند برقراری آتش بس در این کشور،دشوار است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی و برخی دیگر از رسانه ها درباره تحولات سوریه و توافق روسیه و آمریکا درخصوص برقرار آتش در جنوب غربی سوریه افزود: در مورد ضمانت اجرایی مذاکرات و تفاهم های صورت گرفته نمی توان فعلاً اظهار نظر کرد.

قاسمی با بیان اینکه اینکه ایران و ترکیه و روسیه فعالیت های گسترده ای در چارچوب مذاکرات آستانه برای برقرار آتش بس در سوریه داشته اند و همچنین نوع روابطی که تهران با مسکو در سطوح مختلف دارد، تصریح کرد:" اگر تفاهمی وجود داشته باشد که بتواند تنش را در کل منطقه کاهش بدهد" قطعاً از آن استقبال می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: با شناختی که از اقدامات آمریکا در سوریه وجود دارد درباره آتش بس ابهام وجود دارد و در صورتی که آمریکا اقدامات تهاجمی خود در سوریه را قطع نکند ادامه چنین تفاهمی دشوار است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: آنچه ایران دنبال می کند حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و تسری آتش بس است و این بحث نمی تواند به نقاط خاص محدود شود.

قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره بازنگری هیات حاکمه آمریکا در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: ایران برای هر اقدام ناپسند و نابجای آمریکا آمادگی لازم را دارد، ضمن اینکه ترامپ و هیات حاکمه آمریکا نمی توانند به تنهایی برای نقض برجام تلاش کنند. سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره موضع گیری رژیم صهیونیستی درخصوص مذاکرات رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا درباره سوریه گفت: اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره ایران نکته جدیدی نیست؛ضمن اینکه هنوز جزییات مذاکرات روسیه و آمریکا مشخص نیست و باید منتظر ماند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ابراز امیدواری کرد:نشست های بین المللی درباره سوریه در نهایت صلح و ثبات را برای همه مردم این کشور به همراه داشته باشد.