ولایتی: حرکت های تجزیه طلبانه به نفع دشمنان اسلام است
(last modified Mon, 10 Jul 2017 14:06:19 GMT )
سرطان 19, 1396 18:36 Asia/Kabul
  • ولایتی: حرکت های تجزیه طلبانه به نفع دشمنان اسلام است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت: هر حرکت تجزیه‌طلبانه در منطقه و جهان اسلام به نفع دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

«علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز دوشنبه پس از دیدار با «دوغو پرینچک» Doğu Perinçek رئیس حزب وطن ترکیه در تهران به خبرنگاران، افزود: ایران مخالف تهدید علیه کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، قطر، لبنان، یمن و دیگر کشورها است.

ولایتی تصریح کرد: روابط ایران و ترکیه با عوامل مشترک مانند تاریخ، فرهنگ و دین مشترک موجب شده تا دو کشور در جهت تقویت هر چه بیشتر این عوامل و به وجود آوردن عوامل مشترک جدید تلاش کنند.

وی همچنین گفت: توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه انرژی و بین‌المللی دو کشور رو به رشد و مورد رضایت هر دو طرف است.

«دوغو پرینچک» رئیس حزب وطن ترکیه هم در این دیدار گفت:  آمریکا و اسرائیل درحال تهدید تمامیت ارضی کشورهای منطقه هستند و اسرائیل برای تشکیل یک اسرائیل دیگر به نام کردستان بزرگ برنامه ریزی می کند.

رئیس حزب وطن ترکیه ، همچنین گفت : ایجاد اعتماد میان ایران و ترکیه موجب برقراری آرامش و امنیت در منطقه غرب آسیا خواهد شد.

 

کلیدواژه