سرطان 20, 1396 16:31 Asia/Kabul
  • معاون وزیرخارجه روسیه : راهکاری جایگزین برجام وجود ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت : همه شرکت کنندگان در مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تلاش کردند دولت آمریکا را متقاعد کنند که راهکار جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه قبل از دیدار با «سیدعباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» معاونان وزیر خارجه ایران در نشست خبری درباره واکنش روسیه به نقض احتمالی برجام از سوی آمریکا افزود: مسکو هرگونه تلاش برای بازنویسی و یا تفسیر مجدد برجام را رد می‌کند، زیرا این توافق، متوازن و مثبت است.

ریابکوف با بیان اینکه برجام قراردادی سودمند برای ایران، امنیت و ثبات منطقه و جهان است ابراز اطمینان کرد: ایران و دیگر کشورهایی که به حقانیت برجام معتقدند، قادر هستند به روشی این وضعیت را هدایت و مدیریت کنند تا آمریکا به برجام متعهد بماند و از آن منحرف نشود.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحریم های ضد ایرانی آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» افزود: این تحریم ها با برجام مغایر است و اقدامات آمریکا این توافق را به طور اساسی بی ثبات و تضعیف می کند.

ریابکوف تاکید کرد: ایران به طور کامل و بی نقص برجام را اجرا می کند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک از ژانویه 2016 اجرایی شده و دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره برجام را نقض کرده است. 

سنای آمریکا ، 25 جوزا ، طرح جامع تحریم‌ها ضد جمهوری اسلامی ایران را با نام «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017»، تصویب کرد؛ این طرح شامل تحریم‌های موشک بالستیک، تحریم‌های مرتبط با تروریسم و اجرای تحریم تسلیحاتی است.

 

کلیدواژه