شمخانی: هیچگونه توافقی نباید زمینه ساز تجزیه سوریه باشد
(last modified 1396-04-24T12:19:05+00:00 )
سرطان 24, 1396 16:49 Asia/Kabul
  •  شمخانی: هیچگونه توافقی نباید زمینه ساز تجزیه سوریه باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر لزوم احترام کشورهای فعال در بحران سوریه به حاکمیت این کشور گفت: هیچگونه توافقی نباید مخدوش کننده این اصل غیر قابل تغییر باشد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شمخانی» روز شنبه در دیدار «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در تهران، با اشاره به فعالیت گسترده لابی صهیونیسم برای تضعیف دولت سوریه و ضربه زدن به جبهه مقاومت اظهار کرد: رژیم صهیونیستی ضمن برقراری پیوند عمیق با گروه های تروریستی و حامیان آنها، به دنبال استفاده ابزاری از این گروه ها برای به اصطلاح امن نگه داشتن مرزهای اسراییل و تداوم سرکوب مردم فلسطین است.

شمخانی، سو استفاده برخی عناصر تروریست از فرصت گفت وگوهای سیاسی و آتش بس را برای تجدید قوا ، غیر قابل قبول و نگران کننده دانست و افزود: تجربه ثابت کرده این عناصر به هیچ پیمان و توافقی پایبند نبوده و از هر فرصتی برای کشتار مردم و پیگیری اهدف غیر انسانی خود استفاده خواهند کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: ابتکار سیاسی سه جانبه و برگزاری اجلاس آستانه قزاقستان، روش موفقی است که می تواند به عنوان الگوی پایان دادن به بحران های منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت های بومی مورد استفاده قرار گیرد.

«الکساندرلاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز در این دیدار، گزارشی از تفاهم روسیه، اردن و آمریکا در خصوص منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه ارائه کرد.

لاورنتیف با تاکید بر نقش و کارکرد تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه در موضوع مبارزه واقعی با تروریسم افزود: روند همکاری های راهبردی مشترک میان سه کشور تا نابودی کامل جبهه تروریسم با جدیت ادامه خواهد یافت.

 

کلیدواژه