آتش‌بس اعلامی در جنوب سوریه، آزمونی برای متولیان آن
(last modified 1396-04-29T02:23:46+00:00 )
سرطان 29, 1396 06:53 Asia/Kabul
  • آتش‌بس اعلامی در جنوب سوریه، آزمونی برای متولیان آن

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران اظهار کرد: آتش‌بس اعلامی در جنوب سوریه در معرض آزمون جدی پایبندی طرف‌های متولی و بین المللی است.

«ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در جریان دیدار و مذاکره در حاشیه نشست سران گروه بیست در هامبورگ آلمان، از توافق دو کشور برای برقراری آتش‌بس در جنوب سوریه خبر دادند. 

«حسین جابری‌انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران عصر چهارشنبه پس از دیدار با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در دمشق، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه برخی طرف‌های متولی این آتش‌بس‌ها، خود به آن پایبند نبوده و تاکنون تقریبا همه این توافق‌ها را نقض کردند و زیر سوال برده‌اند.

معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد: اگر متولیان آتش‌بس اخیر در جنوب سوریه به توافق درچارچوب اهداف سه‌گانه مذاکرات آستانه پایبند بمانند، می‌توان امید داشت که این روند نتایج مثبتی دربر داشته باشد، اما در غیر این‌صورت مقدمه تحولات منفی خواهد بود.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین به نشست آستانه درباره تشکیل چهار منطقه کاهش تنش در سوریه اشاره کرد و گفت: هدف ایجاد مناطق کاهش تنش، این است که فضایی برای تمرکز همه تلاش‌ها با هدف مبارزه موثر با تروریسم، گشودن افق مناسب برای خروج از وضعیت بحرانی و کاهش تلفات و فجایع انسانی در سوریه فراهم شود.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین خاطرنشان کردد: در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات اشغالگری خود در طول چند دهه گذشته بار دیگر فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را هدف گرفته است.

کلیدواژه