گسترش همکاری خبرگزاری های ایران و قطر
(last modified 1396-05-05T01:58:16+00:00 )
اسد 05, 1396 06:28 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری خبرگزاری های ایران و قطر

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و مدیرعامل خبرگزاری قطر (قنا) در دوحه دیدار و بر گسترش همکاری ها بین این دو خبرگزاری تاکید کردند.

«محمد خدادی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز چهارشنبه در دیدار با «یوسف ابراهیم المالکی» مدیرعامل خبرگزاری (قنا) در دوحه، بر افزایش تبادل مستقیم اطلاعات برای اطلاع از واقعیات دو کشور تاکید کرد و گفت: همکاری این دو خبرگزاری زمینه ساز درک متقابل و  توسعه روابط و همکاری دو کشور درهمه زمینه ها خواهد بود.

خدادی، وظیفه اصلی رسانه ها بویژه در منطقه خاورمیانه را ایجاد مفاهمه برای صلح و دوستی و کاهش تنش در روابط بین کشورها دانست و افزود: درخواست برخی کشورها برای تعطیلی رسانه ها غیرممکن و مغایر با حقوق انسان ها برای دسترسی به اطلاعات است.

«یوسف ابراهیم المالکی» مدیرعامل خبرگزاری قنا هم در این دیدار بر ضرورت تبادل اخبار مستقیم بین قانا و ایرنا تاکید کرد و همکاری بین این دو خبرگزاری را در توسعه همکاری های بین دو کشور موثر دانست.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران،  به دعوت رسمی دولت قطر برای شرکت در نشست آزادی بیان در مواجهه با تهدید، به دوحه سفر کرده است.

کلیدواژه