ولایتی: ایران در پاسخ به تحریم های آمریکا، قدرتمندانه تصمیم می گیرد
(last modified Thu, 27 Jul 2017 05:41:52 GMT )
اسد 05, 1396 10:11 Asia/Kabul
  • ولایتی: ایران در پاسخ به تحریم های آمریکا، قدرتمندانه تصمیم می گیرد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: ایران در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا، تصمیمات لازم، مقتضی و قدرتمندانه ای اتخاذ خواهد کرد.

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل و عضو هیات ایرانی نظارت بر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در واکنش به تصویب تحریم های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران افزود: اقدامات و سیاست های داخلی و خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ضعف کشورش در داخل و در صحنه بین المللی منجر خواهد شد.

ولایتی تصریح کرد: آمریکا توقع دارد اروپا نیز از این اقدامات حمایت کند اما اروپایی ها از آمریکا تبعیت نمی کنند و این موضوع منجر به شکاف در غرب خواهد شد.

وی همچنین گفت: هدف اقدامات اخیر آمریکا، احیای نفوذ غیرقانونی و نامشروع از دست رفته آنها در منطقه بوده، اما نفوذ آمریکایی در منطقه رو به زوال است.

عضو هیات ایرانی نظارت بر برجام، تاکید کرد: ایران با فشار و تهدید آمریکا تسلیم و یا عقب نشینی نخواهد کرد، زیرا مانند برخی کشورهای منطقه نیست که با یک تهدید آمریکا تسلیم باج خواهی آنها شود.

مجلس نمایندگان آمریکا، سه شنبه‌ شب (25 ژوئیه) در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال تهران، طرح جامع تحریم‌های ایران را با 419 رای موافق تصویب کرد.

کلیدواژه