قاسمی: ایران با همه توان برنامه موشکی خود را ادامه می‌دهد
(last modified 1396-05-07T08:54:26+00:00 )
اسد 07, 1396 13:24 Asia/Kabul
  •  قاسمی: ایران با همه توان برنامه موشکی خود را ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: تهران حق پاسخ لازم به اقدام آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند و با همه توان به راهش در برنامه موشکی ادامه می‌دهد.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت آراء به طرح جامع تحریم‌های ایران رای داده‌اند و «هیثر نوئرت» Heather Nauert سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در ادعایی، پرتاب موشک ماهواره‌‌بر ایرانی «سیمرغ» را ناقض روح برجام دانسته است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا وسیما، درباره اقدام خصمانه اخیر آمریکا در تصویب طرح تحریم‌های ایران افزود: سیاست ایران در حوزه مسائل نظامی و موشکی کاملا روشن است و دیگران حق دخالت در این باره را ندارند.

قاسمی، سیاست‌های دفاعی و موشکی ایران را برای دفاع از کشور و کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه دانست و تصریح کرد: برنامه موشکی ایران خطری برای همسایگان و دیگران نیست، بلکه سیاستی برای جلوگیری از هر فکر نابخردانه‌ای برای تجاوز به ایران است.

قاسمی، محتوای مصوبه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را تجمیع تحریم‌های گذشته ضد ایران برشمرد و گفت: این اقدام آمریکا، اقدامی خصمانه، محکوم و غیرقابل توجیه بوده که برای تضعیف برجام به عنوان تفاهمی چندجانبه و بین المللی انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با اشاره به اتهام آمریکا مبنی بر حمایت ایران از تروریسم تصریح کرد: ایران تلاش‌های زیادی در مسیر مبارزه با تروریسم انجام داده، اما آمریکا با ثبات، امنیت، صلح و توسعه اقتصادی در منطقه مخالف بوده است و سعی می‌کند با حضور تروریست‌ها، منطقه را دستخوش آشوب و تنش کند.

 

کلیدواژه