ظریف: رژیم صهیونیستی خطر اصلی برای جهان اسلام است
(last modified Tue, 01 Aug 2017 08:47:59 GMT )
اسد 10, 1396 13:17 Asia/Kabul
  • ظریف: رژیم صهیونیستی خطر اصلی برای جهان اسلام است

وزیر خارجه ایران، رژیم صهیونیستی را خطر اصلی برای جهان اسلام عنوان کرد و گفت: نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس و فلسطین در ترکیه، اقدام به‌جا و هماهنگ کشورهای اسلامی است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست فوق العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس و فلسطین به استانبول ترکیه رفته است، در بدو ورود در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های اشغالگری خود در تلاش برای تغییر هویت و ترکیب سرزمین‌های اشغالی و یهودی کردن این مناطق است اظهار کرد: رژیم صهیونیستی این سیاست را به دلیل پرداختن کشورهای اسلامی به موضوعات دیگر و اهداف غیرواقعی و غیرضروری در پیش گرفته است.

ظریف، جلوگیری از ادامه سیاست‌های اشغالگرانه و تجاوزکارانه به حقوق مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را از اهداف اصلی ایران عنوان کرد و افزود: لازم است که کشورهای اسلامی و منطقه در مورد سیاست‌های رژیم صهیونیستی هوشیار باشند و نگذارند که این رژیم جعلی، جهان اسلام را از توجه کردن به خطر اصلی منحرف کند.

نشست فوق العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات اخیر در قدس و  مسجد الاقصی امروز (سه شنبه) در استانبول برگزار می‌شود.

تحولات اخیر مسجد الاقصی و دور جدید ناآرامی و درگیری میان تظاهرکنندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست که از23 سرطان سال روان در کرانه باختری رود اردن، قدس و باریکه غزه آغاز شد،  17 شهید و بیش از هزار و 400 زخمی برجا گذاشته است.

 

کلیدواژه