تاکید ایران و روسیه بر حل سیاسی بحران در سوریه
(last modified 1396-05-10T12:38:42+00:00 )
اسد 10, 1396 17:08 Asia/Kabul
  •  تاکید ایران و روسیه بر حل سیاسی بحران در سوریه

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران و معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، بر لزوم ایجاد افق سیاسی برای خروج از بحران در سوریه تاکید کردند.

«حسین جابری‌انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند مذاکرات سوری- سوری آستانه روز سه شنبه در دیدار با «میخائیل بوگدانف» Mikhail Bogdanov معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در مسکو،  تعهد کشورها برای کمک به مردم سوریه و ایجاد زمینه کمک‌رسانی و بازگشت آوارگان به سرزمین خود را خواستار شد.

جابری‌انصاری همچنین با اشاره به اهمیت مساله بازسازی سوریه افزود: ایران، روسیه و ترکیه درچارچوب مذاکرات آستانه تلاش دارند همه این مسائل را مورد بررسی و بهترین راه را برای اجرای آن انتخاب کنند.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه هم در این دیدار بر لزوم ادامه مذاکرات صلح آستانه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران در سفر دو روزه به مسکو علاوه بر شرکت در دور جدید نشست‌های کمیته سیاسی مشترک، با «الکساندر فومین» Alexander Fomin معاون وزیر دفاع روسیه و برخی مسوولان مراکز مطالعاتی این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

تلاش‌ و ابتکارهای ایران، روسیه و ترکیه در روند مذاکرات سوری به میزبانی آستانه، پایتخت قزاقستان تاکنون به برقراری آتش‌بس فراگیر و طرح ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه منجر شده است.

 

کلیدواژه