روحانی: اروپا وظیفه ای سنگین در حفظ پایبندی همه طرف‌ها به برجام بر عهده دارد
(last modified Sat, 05 Aug 2017 10:08:52 GMT )
اسد 14, 1396 14:38 Asia/Kabul
  • روحانی: اروپا وظیفه ای سنگین در حفظ پایبندی همه طرف‌ها به برجام بر عهده دارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برخی طرف ها بر تعهدات خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند نیستند تاکید کرد: امروز اروپا وظیفه سنگینی در حفظ پایبندی همه طرف‌ها به برجام بر عهده دارد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن خوش‌آمدگویی به وی برای حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران گفت: تهران همواره به اجرای برجام متعهد و پایبند است و تا زمانی که طرف مقابل آن را نقض نکند، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، نحوه عمل آمریکا در اجرای تعهداتش در برجام را موجب نگرانی همه طرف ها دانست و تصریح کرد: نقض مکرر تعهدات از سوی دولت آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، تأثیر منفی در افکار عمومی داشته و می‌تواند در مسیر اجرای برجام مخرب باشد که البته مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را در راستای مقابله با اقدام جدید آمریکا تصویب خواهد کرد.

روحانی همچنین با بیان اینکه اتحادیه اروپا به خوبی در به ثمر رسیدن برجام نقش آفرینی کرد افزود: بخش مهمی از اجرای برجام مربوط به گشایش در روابط اقتصادی، بانکی و فعالیت‌های تجاری است که باید هرچه سریعتر و به طور کامل عملیاتی شود.

«فدریکا موگرینی» نیز در این دیدار با بیان اینکه اتحادیه اروپا به دنبال برنامه‌ای جامع برای تضمین اجرای کامل برجام است گفت: برجام تنها مختص به یک طرف نیست و همه طرف‌های مذاکره‌کننده و جامعه بین‌المللی باید برای حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر حمایت همه جانبه از اجرای برجام و تصدیق پایبندی ایران به تعهدات خود افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بار ششم در گزارش خود تأکید کرده که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در برجام پایبندی کامل داشته است.

 

کلیدواژه