هشدار ایران نسبت به اعمال فشار امریکا بر آژانس اتمی
(last modified 1396-06-03T05:15:14+00:00 )
سنبله 03, 1396 09:45 Asia/Kabul
  • هشدار ایران نسبت به اعمال فشار امریکا بر آژانس اتمی

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به عواقب مخرب فشارغیرقانونی به این نهاد بین المللی هشدار داد .

به گزارش ایرنا، نمایندگی دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی  در واکنش به سفر «نیکی هیلی» نماینده دائم امریکا در سازمان ملل به وین و ملاقات با مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی، در بیانیه ای اعلام کرد: ایران هرگز اجازه سوء استفاده از قوانین آژانس را به امریکا برای اغراض سیاسی بیمارگونه نخواهد داد .

در بیانیه نمایندگی ایران در وین آمده است : ادعای آمریکا مبنی بر اینکه "گزارش های آژانس به اندازه میزان دسترسی که ایران به بازرسان می دهد معتبر خواهد بود"، ادعایی عجیب و سخنی کاملا اشتباه است که در حقیقت به طور کامل اعتبار آژانس و گزارش های آن را نه تنها در مورد ایران بلکه  در مورد همه کشورها زیرسوال می برد.

این بیانیه می افزاید : چنین ادعایی به معنای غیرقابل اعتماد بودن آژانس و گزارش های آن است و به نظر می رسد تنها در اثر کم اطلاعی و بی تجربگی تیم سیاسی جدید در آمریکا اظهار شده باشد.

نمایندگی ایران همچنین افزود : نگرانی آمریکا از به اصطلاح عدم اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام در حالی است که گزارشهای متعدد آژانس از پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی خود حکایت دارد و سیاست شکست خورده آمریکا در جهت ترویج ایران هراسی است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین ، تاکید دارد:  جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، بازرسین و متخصصین آن همچنان با امانتداری و حرفه ای کامل به اجرای وظائف و ماموریت های خود در قبال برجام ادامه دهند.

«نیکی هیلی»Nikki Haley  نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی ‏اتمی در وین با هدف فشار بر آژانس برای بازدید از مراکز نظامی ایران دیدار و گفت وگو کرد. 

 

کلیدواژه