رهبر معظم انقلاب: حفظ روحیه انقلابی و دینی در دیپلماسی ضروری است
(last modified 1396-06-04T11:27:44+00:00 )
سنبله 04, 1396 15:57 Asia/Kabul
  •  رهبر معظم انقلاب: حفظ روحیه انقلابی و دینی در دیپلماسی ضروری است

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه ‏در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیأت دولت، حفظ جهت‌گیری و روحیه انقلابی و دینی را در دیپلماسی مهم ‏خواندند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با بیان اینکه در عرصه دیپلماسی باید چابک، به‌روز، سریع و هوشیار عمل کرد، تأکید کردند: باید در مسائل دیپلماسی به انقلاب خود افتخار و از عمل کردن به هنجارهای ملی یعنی هنجارهای ‏برآمده از انقلاب، نظیر ایستادگی مقابل استکبار، ظلم‌ستیزی و مخالفت با نظام‌سلطه، احساس عزت کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ‏خاطرنشان کردند: پایبندی به مواضع و هنجارهای انقلابی باعث تشَخّص و برانگیختن احترام دیگران می‌شود، ضمن اینکه ‏این کار با استفاده از نرمش‌ها، پیچش‌ها و طنازی‌های هنر دیپلماسی منافاتی ندارد.‏

‏گشودن چتر دیپلماسی بر همه جهان و تمرکز نکردن بر روابط با چند کشور محدود از دیگر نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ‏زمینه سیاست خارجی بیان کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین اقتصاد را اولویت واقعی ایران خواندند و با تأکید بر تلاش بی‌وقفه ‏مسوولان برای حل مشکلات معیشتی مردم از جمله بیکاری جوانان گفتند: باید اقتصاد را از نفت خلاص کرد و این هدف مهم با توجه به امکانات، ظرفیت‌ها و نیروی انسانی ایران تحقق‌‏پذیر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، 12 توصیه کردند که حل مشکلات مردم، داشتن روحیه جهادی و تلاش مضاعف و خستگی‌ناپذیری، ‏داشتن بخش ارتباطات مردمی قوی، لزوم حفظ و تقویت روحیه مردمی و پرهیز از اشرافی‌گری، ‏از جمله توصیه‌های ایشان بود.‏

 

کلیدواژه