سنبله 04, 1396 17:07 Asia/Kabul
  • روحانی: هدف دولت ایران، مبارزه با فقر و تحقق عدالت اجتماعی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبارزه با فقر و تحقق عدالت اجتماعی را از اهداف دولت دوازدهم برشمرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار در گزارشی از اقدامات دولت یازدهم و برنامه‌ها و اهداف دولت دوازدهم اظهار کرد: دولت به مردم ایران قول داده‌است تا فقر مطلق را تا چهار سال آینده ریشه‌کن کند.

روحانی، مهمترین معضل پیش‌روی دولت ایران را مساله بیکاری و مشکلات اقتصادی خواند و افزود: دولت ایران تلاش می‌کند سالانه بیش از ۹۰۰ هزار شغل برای حل مساله بیکاری ایجاد کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تورم سالانه را کمتر از هشت درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته (2016) سالی استثنایی برای اقتصاد ایران بود، زیرا رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در جهان اول ‏شد.‏

رئیس جمهوری اسلامی ایران، نوسازی و بازسازی صنایع، تحول در اقتصاد دانش‌بنیان و اتکاء به درآمدهای غیرنفتی را از دیگر برنامه‌های دولت خواند و تاکید کرد: دولت دوازدهم بیش از گذشته با مشکلات آشنا است و همه باید برای حل مشکلات ایران به دولت کمک کنند.

روحانی درباره انتخاب اعضای دولت نیز گفت: در انتخاب وزیران و معاونان رییس‌جمهوری تلاش شد افرادی کارآمد و شایسته بدون وابستگی جناحی و حزبی دعوت به کار شوند.

 

کلیدواژه