امیر اسماعیلی: ایران در برابر دشمنان مماشات نمی‌کند
(last modified 1396-06-12T03:59:52+00:00 )
سنبله 12, 1396 08:29 Asia/Kabul
  •  امیر اسماعیلی: ایران در برابر دشمنان مماشات نمی‌کند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان، مماشات نمی‌کند. 

امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش ایران شنبه‌شب در برنامه «نگاه یک» شبکه اول تلویزیون ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در پی جنگ نیست،  اما حرف خود را در عرصه نبرد خواهد زد. 

امیر سرتیپ اسماعیلی همچنین با اشاره به روند شکل‌گیری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، اظهار کرد: فرماندهی معظم کل قوا با ژرف‌نگری به موقع دستور تفکیک پدافند هوایی را از نیروی هوایی و ایجاد قرارگاه و متصل شدن پدافند هوایی همه قوای مسلح در این قرارگاه صادر کردند.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش ایران گفت: در آن زمان حداکثر در 400 نقطه ایران پدافند هوایی وجود داشت، اما بر اساس تجربه و جنگ‌های بین‌المللی، امروز در سه هزار و 700 نقطه ایران پدافند هوایی وجود دارد.

امیر سرتیپ اسماعیلی درباره اخطار به هواپیمای شناسایی U2 آمریکایی در اوائل سال جاری هم گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از 10 دقیقه پیش از اخطار و زمانی که این هواپیما از پایگاه خود پرواز کرد، آن را رصد می‌کرد و زمانی که متوجه شد هواپیما تمایل به جاسوسی دارد به خلبان آن تذکر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش ایران تصریح کرد: زمانی که به خلبان هواپیمای آمریکایی در دهانه تنگه هرمز اخطار داده شد، می‌دانست دو رادار همزمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء به آن اخطار می‌دهند و سیستم‌های موشکی روی آن متمرکز شدند.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش ایران اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز بلوف نیست و آمریکایی‌ها نیز این موضوع را به خوبی می‌دانند.

 

کلیدواژه