تاکید وزیران خارجه ایران و پاکستان بر تقویت روابط دوجانبه
(last modified Mon, 11 Sep 2017 12:23:44 GMT )
سنبله 20, 1396 16:53 Asia/Kabul
  • تاکید وزیران خارجه ایران و پاکستان بر تقویت روابط دوجانبه

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و تقویت مناسبات دو کشور تاکید کردند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در دیدار «خواجه محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان در تهران، با اشاره به تلاش‌های دو کشور برای افزایش بیشتر سطح روابط سیاسی، بر لزوم همکاری دو طرف در دیگر بخش‌ها از جمله تقویت بیشتر همکاری‌های بانکی تاکید کرد.

ظریف همچنین بر مقابله با افراط‌گرایی و گروه‌های تروریستی فعال در منطقه و همکاری مشترک درچارچوب استقرار صلح، ثبات و امنیت در افغانستان از طریق گفت و گوهای سیاسی منطقه‌ای و چند جانبه تاکید کرد.

«خواجه محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان هم بر لزوم اتخاذ یک سیاست مشخص در قبال اوضاع منطقه تاکید کرد و گفت: با وجود حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان در بیش از دو دهه گذشته، اوضاع امنیتی این کشور تاکنون درچارچوب بهبود تغییر زیادی پیدا نکرده است.

نگرانی‌های منطقه‌ای مشترک بین ایران و پاکستان از جمله وضعیت آوارگان و پناهندگان، قاچاق مواد مخدر، مقابله با گروه‌های تروریستی و همچنین وضعیت مسلمانان میانمار از دیگر محورهای گفت و گوی وزیران خارجه ایران و پاکستان بود.

وزیران خارجه ایران و پاکستان درباره راه‌های توسعه و تقویت روابط دوجانبه از جمله تقویت همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و نیز تقویت همکاری‌های دو کشور در مناطق مشترک مرزی به ویژه مبارزه با تروریسم گفت و گو کردند.

وزیر خارجه پاکستان صبح روز دوشنبه در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

 

کلیدواژه