قاسمی: کمک های ایران از طریق بنگلادش در اختیار آوارگان روهینگیایی قرار می گیرد
(last modified 1396-06-22T04:42:13+00:00 )
سنبله 22, 1396 09:12 Asia/Kabul
  • آوارگان روهینگیایی
    آوارگان روهینگیایی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از اعزام هیأتی ایرانی به ریاست «ابراهیم رحیم‌پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران به بنگلادش در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این هیأت حامل کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانان میانمار است.

«بهرام قاسمی» سه شنبه شب در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس با بیان این که تیمی از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز هیات ایرانی را در سفر به بنگلادش همراهی می کند افزود، کمک های جمهوری اسلامی ایران از طریق بنگلادش در اختیار آوارگان روهینگیایی قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت امور  خارجه ایران همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد کمپ و احداث بیمارستان صحرایی در بنگلادش برای آوارگان روهینگیایی در صورت موافقت و استقبال دولت این کشور خبر داد.

قاسمی به سفر هفته آینده وزیر امور خارجه ایران به نیویورک هم اشاره کرد و گفت: «محمدجواد ظریف» در ادامه رایزنی‌های اخیر با مقامات برخی از کشورها قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک  با همتایان و مقامات حاضر در این نشست دیدار و وضعیت مسلمانان روهینگیا را مورد پیگیری قرار دهد.

قاسمی تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران با تمام توان  از مسلمانان میانمار حمایت خواهد کرد.

از روز جمعه 3 سنبله تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از شش هزار نفر کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند. ده ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا نیز مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

استان راخین از سال 2012 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا از حقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

 

 

کلیدواژه