سنبله 22, 1396 16:39 Asia/Kabul
  •  نجفی: تحرکات اخیر آمریکا با روح و متن برجام تضاد دارد

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: متاسفانه تحرکات اخیر دولت آمریکا در تضاد با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) قرار دارد.

به گزارش رایو دری،«رضا نجفی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در نشست شورای حکام، تاکید کرد: همه طرف‌های برجام باید براساس عمل متقابل و به طور کامل با حُسن‌نیت و در فضای سازنده و بااحترام متقابل اقدام کنند.

نجفی، تصریح کرد: آمریکا پس از گذشت بیش از 20 ماه از اجرای برجام برخلاف روح و متن این توافق، رویکردی غیرسازنده درچارچوب تضعیف اجرای موفقیت‌آمیز برجام در پیش گرفته است.

نجفی گفت: اعمال فشار آمریکا بر آژانس بین المللی انرژی اتمی به هر وسیله‌ای تاثیر منفی بر ماهیت حرفه‌ای و بی‌طرفانه کار آژانس در اجرای وظایف محوله از سوی قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه‌های شورای حکام، برجا می‌گذارد و استقلال و اعتبار فعالیت آژانس را تضعیف می‌کند.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اقدامات آژانس باید مانع از خدشه‌دار شدن توسعه اقتصادی و فنی ایران شود و از اسرار تجاری، فنی و صنعتی و سایر اطلاعات محرمانه‌ای ایران، محافظت کند.

رضا نجفی همچنین در واکنش به ادعای نماینده رژیم صهیونیستی، برنامه هسته‌ای نظامی این رژیم را بزرگترین تهدید ضد صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و بر رسیدگی جدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این موضوع تاکید کرد.

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه هفته جاری در آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین، باردیگر بر پایبندی ایران به تعهدهای خود در توافق هسته‌ای با گروه پنج به علاوه یک تاکید کرد.

 

کلیدواژه