قاسمی: رایزنی دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات میانمار ادامه دارد
(last modified Wed, 13 Sep 2017 12:19:41 GMT )
سنبله 22, 1396 16:49 Asia/Kabul
  • قاسمی: رایزنی دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات میانمار ادامه دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: برای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی، جمهوری اسلامی درخواست کرده هیاتی از وزارت خارجه ایران به میانمار سفر کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا؛ از رایزنی‌های سفیر ایران در تایلند با مقامات میانمار خبر داد و افزود: جمعه هفته جاری هیاتی به سرپرستی «ابراهیم رحیم‌پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه ایران با سفر به بنگادش در جمع آوارگان حضور خواهد یافت و از نزدیک در جریان وضعیت این آوارگان قرار خواهد گرفت.

قاسمی گفت: سفیر ایران در تایلند روز چهارشنبه با سفر به میانمار با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره آخرین وضعیت مسلمانان این کشور گفت و گو و بر پایان دادن هر چه سریعتر به فاجعه انسانی و خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار تاکید کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در این دیدار همچنین به مقامات میانمار درباره  سوء‌استفاده افراط گرایان و تروریست‌ها از تداوم این وضعیت هشدار داده و بر گفت و گو برای حل و فصل مشکلات موجود تاکید شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: ایران آمادگی دارد علاوه بر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، رایزنی‌های سیاسی را برای حل و فصل مساله مسلمانان در میانمار به کار گیرد و آمادگی دارد محموله‌های بیشتری برای آوارگان ارسال کند.

بر اثر حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 25 اوت گذشته آغاز شده است، هزاران نفر کشته و زخمی و بیش از 300 هزار نفر آواره شده‌اند. مسلمانان در میانمار از حقوق شهروندی برخوردار نیستند.

 

کلیدواژه