سنبله 24, 1396 10:05 Asia/Kabul
  • نماینده ایران در سازمان ملل: تحریم‌های آمریکا خلاف «برجام» است

نماینده ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه هرنوع تحریم، مخالف اصل دیپلماسی و گفت وگو است و کمکی به پیشرفت امور نخواهد کرد، گفت: آمریکا باید تحریم را به عنوان یک وسیله در سیاست خارجی خود کنار بگذارد.

به گزارش رادیو دری،«غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی نیویورک در گفت وگو با خبرنگاران «ایرنا» و «صدا و سیما»؛ درباره تحریم‌های جدید آمریکا ضد ایران تصریح کرد: بر اساس «برجام»، آمریکا متعهد است که «برجام» را حفظ کند و تحریم‌هایی که قبلا وضع شده بود را به حالت تعلیق درآورد.

«غلامعلی خوشرو» افزود: هربار که نوبت تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران است، آمریکایی‌ها برای اینکه به کنگره و مردم آمریکا نشان دهند مواضع تندی دارند، افرادی را به دلایل واهی به لیست تحریم‌ها اضافه می‌کنند و مدعی می‌شوند تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه همزمان با اعمال تحریم‌های جدید ضد ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ضد جمهوری اسلامی ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه، معافیت تحریم‌ها ضد ایران را درچارچوب توافقنامه هسته‌ای سال 1394 با تهران تمدید کرد. 

همزمان؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن یازده فرد و شرکت ایرانی و غیرایرانی را به سبب حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ادعای مشارکت در حملات سایبری به بانک‌های آمریکایی، در فهرست تحریم‌های اقتصادی خود قرار داد.

آمریکا همواره با اجرایی شدن برجام به روش‌های مختلف از جمله تحریم‌ها، ممنوعیت فروش هواپیما به ایران و فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، توافقنامه هسته‌ای ایران را نقض کرده است.  

 

کلیدواژه