مراسم اختتامیه کمپین شکوفه‌ها برای کمک به دانش‌آموزان مهاجر در مشهد برگزار شد
(last modified 1396-07-01T14:49:42+00:00 )
میزان 01, 1396 19:19 Asia/Kabul
  • مراسم اختتامیه کمپین شکوفه‌ها برای کمک به دانش‌آموزان مهاجر در مشهد برگزار شد

مراسم اختتامیه کمپین شکوفه‌ها برای کمک به دانش آموزان مهاجر افغانستانی عصر روز گذشته در سالن ورزشی شهدای پهلوان مشهد در منطقه گلشهر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،مراسم اختتامیه کمپین شکوفه‌ها برای کمک به دانش آموزان مهاجر افغانستانی عصر روز گذشته در سالن ورزشی شهدای پهلوان مشهد در منطقه گلشهر مشهد برگزار شد.

«سید ابوطالب مظفری»، مسئول مؤسسه فرهنگی دردری و یکی از مدیران کمپین شکوفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس در مورد برگزاری این کمپین و کمک به دانش آموزان نیازمند مهاجر گفت: گذشته از مسایل اخلاقی و انسانی به دو دلیل پرداختن به امور خیرخواهانه مانند کمپین شکوفه‌ها لازم به نظر می‌رسید.

وی افزود: از نشانه‌های جوامع زنده احساس درد و نیاز دیگری است و این حالت متأسفانه در میان حوامعی که بنا به دلایلی از جمله مهاجرت دچار گسست می‌شوند بیشتر احساس می‌شود.

مظفری تصریح کرد: جامعه مهاجرین به این دلیل که از مناطق مختلفی در یک مکان ثالث گرد هم آمده اند احساس همدلی میان آنها قوی و قدرتمند نیست؛ مگر اینکه در میان خودشان گروه‌های کوچکتری را تشکیل بدهند و مجمع‌های منطقه‌ای بوجود بیاید؛ ولی با وجود این هستند پاره‌های که بنا به دلایلی از این موهبت بی بهره می‌مانند.

مدیر کمپین شکوفه‌ها خاطرنشان کرد: ما باید بر روی نیروی انسانی و همه دانش آموزان سرمایه گذاری داشته باشیم چون ما نمی‌دانیم بذرهای مستعد انسانی در کدام خانواده نهاده شده و این است که باید یک سرمایه‌گذاری عام و بیطرفانه صورت بگیرد، خصوصا بر روی کودکانی که در خانواده‌‌های تهیدست رشد می‌کنند و ممکن است استعداد‌‌های بسیار بزرگی در میان همین کودکان باشد.

«ام البنین احمدی» یکی دیگر از مدیران این کمپین در مورد جزئیات کمک‌های جمع آوری شده توسط این کمپین گفت: سومین کمپین شکوفه ها عصر روز گذشته(جمعه) با حضور 197 دانش اموز کلاس اول و دوم دبستان از نقاط مختلف شهر مشهد در سالن ورزشی شهدای پهلوان شهرک ثامن به همت انجمن دانش آموزی مهاجرین افغانستانی، خانه هنر افغانستان و موسسه دردری برگزارشد.

وی افزود: این کمپین با حمایت وپشتیبانی مردمی وبرخی نهادها ماند اداره اوقاف وخیرین مردمی تامین گردید و البته بنا بود بیش از 270 دانش آموز حمایت شود اما بخاطر کسری بودجه به 197 دانش آموز تقلیل یافت.

احمدی در ادامه گفت: این دانش آموزان توسط اعضای انجمن دانش آموزی شناسایی و پس از تحقیقات لازم به اعضای کمپین معرفی می‌شد.

وی خاطر نشان ساخت: امسال در بخش مدیریت سید ابوطالب مظفری، مسئول مؤسسه فرهنگی دردری، محمد حسین جعفری مسئول خانه هنر افغانستان و حسین خاوری رییس مجمع هیئات مذهبی مهاجرین نقش فعال وارزنده داشتند واگر این عزیزان نبودند شاید این کمپین برگزار نمی شد.

«محمد حسین جعفری»، مسئول خانه هنر افغانستان نیز از همدلی و همراهی جامعه مهاجر با دانش آموزان افغانستانی تشکر کرد و گفت: پشنهاد من این است که این کمیپن همچنان ادامه داشته باشد و با تغیر عنوان در زمینه های دیگری که جامعه مهاجر نیاز به کمک دارد این افراد بتوانند یاری رسان باشند.

وی افزود: خوشحالیم که در حد توان خود برای کمک به دانش آموزان مهاجر قدمی برداشته ایم و البته نیازهای جامعه مهاجر بسیار بالا است و این همت خیرین را می طلبد که یاری رسان جامعه باشند.