سرطان 28, 1395 08:40 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به انحلال جمعیت الوفاق بحرین

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت :انحلال جمعیت الوفاق بحرین درچارچوب تشدید فشارهای سازمان یافته بر شخصیت و جمعیت‎های میانه‎رو انجام می‎گیرد و بیانگر آن است که حکومت آل خلیفه به دنبال حل معضلات و مشکلات موجود نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، انحلال جمعیت اسلامی الوفاق ملی بحرین را اقدامی غیر سازنده و مشکل‎زا دانست.

به گزارش ایرنا؛ "بهرام قاسمی"، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عصر یکشنبه در واکنش به انحلال جمعیت الوفاق بحرین از سوی دادگاه این کشور، گفت: این گونه رفتارها راه را برای کسانی که به دنبال رویکردهای غیرمسالمت آمیز هستند باز خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، افزود: انحلال جمعیت الوفاق بحرین درچارچوب تشدید فشارهای سازمان یافته بر شخصیت و جمعیت‎های میانه‎رو انجام می‎گیرد و بیانگر آن است که حکومت آل خلیفه به دنبال حل معضلات و مشکلات موجود نیست.

قاسمی با تأکید بر این که انحلال جمعیت‎های معتدل و میانه‎رو و سلب تابعیت از رهبران سیاسی و مذهبیِ مورد احترام مردم بحرین به نفع حکومت بحرین نیست، بار دیگر به دولتمردان بحرین توصیه کرد: از تشدید رویکردهای صرفا امنیتی و پلیسی خودداری و با انجام اقدامات اعتمادساز، زمینه‎های لازم را برای گفت وگوهای جدی، سازنده و هم‎گرایی هر چه بیشتر در جامعه بحرین فراهم کنند.

دادگاه بحرینی روز یکشنبه، حکم نهایی انحلال جمعیت اسلامی الوفاق ملی بحرین و مصادره اموال آن را صادر کرد. بر اساس این حکم، اموال و دارایی‌های جمعیت الوفاق به نفع رژیم آل خلیفه مصادره خواهد شد.

کلیدواژه