ولایتی: آشفتگی سیاسی تنها نتیجه همه‌پرسی در کردستان عراق است
(last modified Tue, 26 Sep 2017 10:45:35 GMT )
میزان 04, 1396 15:15 Asia/Kabul
  •  ولایتی: آشفتگی سیاسی تنها نتیجه همه‌پرسی در کردستان عراق است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با تاکید بر غیرقانونی بودن برگزاری همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق گفت: نتیجه این اقدام، آشفتگی سیاسی در منطقه خواهد بود.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران در تهران، با بیان اینکه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها در برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق در روز دوشنبه نقش دارند اظهار کرد: آن‌ها از داعش نتیجه نگرفتند و به تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و کشورهای اسلامی روی آورده‌اند و این حرکت نمایشی نیز از قبل شکست خورده است.

ولایتی با بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی جدایی، آغاز سقوط سیاسی «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق است افزود: مردم کُرد در مبارزه با دشمنان اسلام در صف مقدم بوده‌اند اما مسعود بارزانی، سرنوشت خود را به وابستگی با اسرائیل گره زده است و خیلی زودتر از آن چیزی که دیگران سقوط کردند، وی به سوی سقوط می‌رود.

ولایتی با تاکید بر اینکه منطقه کردستان بخشی از عراق است و مردم عراق در این‌باره ساکت نمی‌نشینند تصریح کرد: کشورهای منطقه مانند ایران و ترکیه و یا دیگر کشورها مقابل چنین انحراف بسیار بد و نفرت‌آوری که مسعود بارزانی در پیش گرفته است، می‌ایستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با اشاره به اینکه بارزانی باید عقب‌نشینی کند یا با وی مقابله خواهند کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است که تمامیت ارضی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای دوست و هم‌‍پیمان مانند عراق و سوریه حفظ شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل اظهار کرد: کاری که جمهوری اسلامی ایران در شش سال گذشته در سوریه انجام داد، جلوگیری از تجزیه این کشور بود.

 

کلیدواژه