میزان 15, 1396 08:32 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به ادعای نماینده عربستان در سازمان ملل

یک منبع مطلع در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: عربستان به علت قرار گرفتن نام این کشور در فهرست ناقضان حقوق کودک عصبانی است.

به گزارش رادیو دری؛ «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تایید نشدن پایبندی ایران به «برجام» از سوی دولت آمریکا مدعی شد: این مساله ارتباطی به عربستان ندارد، اما رفتار ایران در یمن، عراق، سوریه، بحرین و خود عربستان‌سعودی مسوولانه نیست.

نماینده عربستان در سازمان ملل، به آزمایش‌های موشکی ایران هم اشاره کرد و آن را نمونه‌ای از آنچه وی رفتارهای غیرمسوولانه خواند، دانست.

سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره جنگ یمن آورده است در حملات ائتلاف سعودی به یمن در سال گذشته، 683 کودک کشته یا زخمی شده‌اند. سازمان ملل با ارائه این گزارش، نام عربستان را در فهرست سیاه کشورهای نقض کننده حقوق کودکان قرار داد.

عربستان‌‌سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. جنگ‌افروزی عربستان به کشته شدن بیش از 13 هزار یمنی ازجمله صدها زن و کودک منجر شده و کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

کلیدواژه