میزان 18, 1396 18:20 Asia/Kabul
  •  سردار سلیمانی: بحران کنونی کردستان عراق ناشی از خلأ شخصیت طالبانی است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: بحران کنونی در منطقه کردستان عراق ناشی از خلأ وجود شخصیت «جلال طالبانی» رییس جمهوری پیشین عراق است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ «سردار سرلشکر قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «جلال طالبانی» ضمن ابراز تاسف از درگذشت رییس جمهوری پیشین عراق نوشت: طالبانی شخصیت بزرگی بود که پیوسته استقلال و یکپارچگی عراق را مد نظر داشت و معتقد بود حقوق همه اقوام و مذاهب عراقی باید در قالب یک کشور واحد در قانون اساسی دیده و گنجانده شود.

سردار سلیمانی افزود: طالبانی در راهبرد خود، جهان اسلام را مأمن و کشورهای همسایه خصوصاً جمهوری اسلامی ایران را عمق این راهبرد می‌دانست، لذا در تمام بحران‌ها و کشمکش‌ها این دو بُعد به‌عنوان خط قرمز غیرقابل عدول، مدنظر او محسوب می‌شد و از آن مراقبت می‌کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی اعتنایی به مخالفت‌های آمریکا در زمان اشغال عراق، مشروعیت ندادن به دشمنان اسلام خصوصاً رژیم صهیونیستی، برخورداری از اخلاق و ادب  اسلامی، درس‌آموزی از مکتب اسلام و بزرگان آن، ترجیح وحدت بر تفرقه، اولویت همسایه بر بیگانه، ترجیح آزادی بر اشغالگری و ترجیح فلسطین بر رژیم صهیونیستی را از ویژگی های بارز طالبانی عنوان کرد.

جلال طالبانی پس از سال ها بیماری سوم اکتبر 2017 در سن 84 سالگی در آلمان درگذشت.

 

کلیدواژه