روحانی: مردم کُرد ایران مورد اعتماد ملت و دولت جمهوری اسلامی هستند
(last modified Wed, 11 Oct 2017 13:17:01 GMT )
میزان 19, 1396 17:47 Asia/Kabul
  • روحانی: مردم کُرد ایران مورد اعتماد ملت و دولت جمهوری اسلامی هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، مردم کُرد ایران را مورد اعتماد ملت و دولت جمهوری اسلامی عنوان کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه جمهوری اسلامی به هم‌میهنان کُرد صد در صد اعتماد دارد و به هیچ‌وجه خطای سیاسی عده‌ای در منطقه کردستان عراق را پای آنها نمی‌نویسد گفت: کُردها بخشی از مردم بزرگ ایران و قومی وفادار و ریشه‌دارترین قوم ایرانی در این منطقه هستند و همیشه از جمله در زمان جنگ تحمیلی کنار انقلاب اسلامی بوده‌اند.

روحانی با بیان اینکه ایران به همه مردم کُرد در ایران، عراق، سوریه و ترکیه علاقه‌مند است و نمی‌خواهد هیچ فشاری به کُردها وارد شود، افزود: اگر مسوولان آنها خطا و اشتباه کردند، باید بهای خطایی که انجام دادند پرداخت کنند، اما مردم کُرد به عنوان مردمی صلح‌جو در منطقه، دنبال پیشرفت و مورد احترام هستند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه همه قومیت‌های ترک، کرد، لر، بلوچ و غیره قرنها است که درکنار هم زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه اقوام ایرانی متحد، یکپارچه و در کنار هم هستند و امروز وحدت و اتحاد ایران از هر روز دیگر بیشتر است.

همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق با وجود مخالفت جهانی و واکنش قاطع دولت عراق 3 میزان با اصرار «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق برگزار شد.

 

کلیدواژه