رایزنی اتحادیه اروپا با کنگره آمریکا درباره حفظ برجام
(last modified 1396-07-21T06:59:33+00:00 )
میزان 21, 1396 11:29 Asia/Kabul
  •  رایزنی اتحادیه اروپا با کنگره آمریکا درباره حفظ برجام

سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن گفت، کشورهای اروپایی به کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که برجام توافقی خوب است و باید حفظ شود.

«دیوید اُسالیوان» سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن در مصاحبه با پایگاه خبری «بلومبرگ» گفت، وی و همکاران بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی‌اش با کنگره آمریکا رایزنی کرده‌اند تا آن‌ها را از موضع بروکسل آگاه کنند و آن این است که توافق هسته‌ای برجام موفق بوده و باید آن را حفظ کرد.

سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن افزود، در برهه کنونی شک و تردید واشنگتن، اروپایی‌ها می‌خواهند تأکید کنند که برجام توافق خوبی است و باید حفظ شود.

توافق هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، میان ایران و فرانسه، بریتانیا، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شده است.

دونالدترامپ از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، برجام را «توافقی فاجعه‌بار» خوانده و در صدد از بین بردن آن است اما اتحادیه اروپا تأکید دارد که این توافق بین المللی به اهداف خود رسیده است و آمریکا نباید آن را تضعیف یا لغو کند.

دولت آمریکا قصد دارد روز جمعه با خودداری از صدور تائیدیه فصلی پای بندی ایران به برجام، پرونده این توافق را به کنگره بفرستد تا قانون گذاران آمریکایی در مورد ادامه حضور واشنگتن در آن تصمیم‌ بگیرند.

 

کلیدواژه