بیانیه روسیه در رد مواضع "دونالد ترامپ" در خصوص ایران و برجام
(last modified 1396-07-22T04:52:47+00:00 )
میزان 22, 1396 09:22 Asia/Kabul
  •  بیانیه روسیه در رد مواضع

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در رد مواضع رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران و برجام گفت ، بازگشت به پیش از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام )و تحریم ها غیر ممکن است .

به گزارش ایرنا ، وزارت خارجه روسیه امشب جمعه شب با انتقاد از مواضع ضدبرجامی ایران از طرف رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرد: تلاش برای اعمال اینگونه شیوه ها به عنوان راه حل مسائل سیاسی ، محکوم به شکست است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به اینکه ، استفاده از زبان تهدیدآمیز و خصمانه در مناسبات بین المللی پذیرفتنی نیست تاکید کرد ،مسکو که  به برجام پایبند است به حفظ آن تلاش می کند .

"سرگئی ریابکوف "معاون وزارت خارجه روسیه هم با نگران کننده خواندن مواضع و ادعاهای ضد برجامی دونالد ترامپ، گفت: در بحران کنونی منطقه ، برجام عامل تحکیم بخش ثبات و امنیت در ابعاد منطقه ای و جهانی است.

 پس از هفته ها جنجال رسانه ای ، کاخ سفید روز جمعه گزارش راهبرد به اصطلاح جامع و جدید رئیس جمهوری آمریکا را درباره ایران و توافق هسته ای منتشر کرد و ساعتی بعد "دونالد ترامپ "در سخنرانی خویش، پرده دیگری از تناقض گویی و نفرت پراکنی علیه ملت بزرگ ایران را برداشت.

رئیس جمهوری آمریکا با متهم کردن مجدد ایران به نقض روح برجام و لفاظی های عصبی خود علیه ایران، گفت، برجام بدترین توافق تاریخ آمریکاست وهر زمان لازم بداند به این توافق پایان خواهد داد. 

ترامپ همچنین از تحریم های جدید علیه ایران خبر داد .

 

کلیدواژه