ولایتی: مشروط کردن «برجام» از جانب اروپایی‌ها قابل قبول نیست
(last modified 1396-07-25T11:34:13+00:00 )
میزان 25, 1396 16:04 Asia/Kabul
  •  ولایتی: مشروط کردن «برجام» از جانب اروپایی‌ها قابل قبول نیست

عضو هیات نظارت بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ایران تاکید کرد: مشروط کردن «برجام» از جانب اروپایی‌ها به هیچ عنوان برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

«علی‌اکبر ولایتی» عضو هیات نظارت بر اجرای برجام در ایران روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اروپایی‌ها باید دقت بیشتری در اظهارات و درخواست‌هایشان داشته باشند گفت: اینکه اروپایی‌ها بگویند برجام را قبول دارند، اما درباره حضور منطقه‌ای ایران یا موضوع دفاع موشکی جمهوری اسلامی باید صحبت کنند، مشروط کردن «برجام» است که به هیچ عنوان تهران آن را نمی‌پذیرد.

ولایتی افزود: برجام هیچ شرطی ندارد و مطابق همان توافقی است که بین ایران و گروه پنج به علاوه یک (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) امضاء شده است.

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام با بیان اینکه حضور ایران در عراق و سوریه به درخواست دولت این کشورها است تصریح کرد: همکاری‌های منطقه‌ای از حقوق ایران است و همانطور که اروپایی‌ها با یکدیگر اتحادیه اروپا را تشکیل دادند، کشورهای خاورمیانه نیز در این منطقه، «خط مقاومت» را تشکیل داده‌اند که از تهران آغاز می‌شود، از بغداد می‌گذرد و به دمشق، لبنان و فلسطین می‌رسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران همچنین با رد اظهارات خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد را تبلور آرمان‌های مقاومت ملت ایران مقابل بیگانگان و دفاع از تمامیت ارضی ایران دانست و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جز متن مردم ایران است.

 

کلیدواژه