رئیس مجلس سنای ایرلند: ایران کشوری مهم دربرقراری صلح در خاورمیانه است
(last modified 1396-07-26T11:47:55+00:00 )
میزان 26, 1396 16:17 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس سنای ایرلند: ایران کشوری مهم دربرقراری صلح در خاورمیانه است

رئیس مجلس سنای ایرلند در دیدار سفیر تهران در دوبلین، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و دارای نقشی برجسته در برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «دنیس او دونوان» Denis O'Donovan  رئیس مجلس سنای ایرلند در دیدار «جواد کچوئیان» سفیر ایران در دوبلین با اشاره به سفر خود به تهران و دیدار با «حسن روحانی» رئیس جمهوری و «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ایرلند برای روابط با ایران اهمیت زیادی قائل است.

او دونوان افزود: ایرلند بازگشایی سفارت دوبلین در تهران و رفع موانع بانکی دو کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس مجلس سنای ایرلند همچنین از سفر هیات اقتصادی و تجاری این کشور به ایران در ماه آینده (نوامبر) خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این سفر به گسترش و توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بیانجامد.

«جواد کچوئیان» سفیر ایران در ایرلند نیز در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف ازجمله انرژی‌های تجدید پذیر، فناوری اطلاعات، صنایع هوایی، بهداشت، دارو و وسایل پزشکی، فناوری مالی و بانکی و فناوری مواد کشاورزی و غذایی و همکاری‌های آموزشی تأکید کرد.

کچوئیان همچنین مواضع تهران در خصوص تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را تشریح و مقابله با گروه‌های تروریستی و برقراری امنیت، صلح و ثبات در منطقه را ضروری عنوان کرد.

«دنیس اودونوان» رئیس مجلس سنای ایرلند اوایل ماه جاری(اکتبر) به تهران سفر کرده بود.

 

کلیدواژه