حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین
(last modified 1396-08-01T06:09:13+00:00 )
عقرب 01, 1396 10:39 Asia/Kabul
  •  حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین

مسئول روابط خارجی جنبش حماس، سفر هیاتی از حماس به ایران را درچارچوب تمایل این جنبش برای جلب حمایت‌های عربی و منطقه‌ای از توافقنامه آشتی داخلی فلسطین دانست.

«اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه قطری الجزیره گفت: حمایت ایران از مردم و قضیه فلسطین قطع نشده است و این موضوع جای هیچ بحثی ندارد، چراکه تمایل حماس در این است که آشتی داخلی فلسطین و تلاش‌ها برای بازنگری در شرایط داخلی فلسطین در آینده با حمایت عربی و منطقه‌ای همراه باشد.

مسوول روابط خارجی جنبش حماس تاکید کرد: حمایت‌های عربی و منطقه‌ای از آشتی ملی فلسطینیان، با سفرهای دوره‌ای و گسترش روند ارتباطات حماس تحقق می‌یابد. 

حمدان تصریج کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس ارتباطات مختلفی را با رهبران عرب در منطقه آغاز کرده و واکنش‌ها به آشتی داخلی نیز مثبت بوده است.

مسوول روابط خارجی جنبش حماس ابراز امیدواری کرد: این واکنش‌ها در ادامه به حمایت‌های واقعی از مسائل داخلی فلسطین از جمله برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، شورای قانونگذاری و شورای ملی فلسطین منجر شود. 

هیاتی از رهبران جنبش حماس به ریاست «صالح العاروری» Saleh Arouri نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه (28 میزان) وارد تهران شد.

 

کلیدواژه