عقرب 01, 1396 16:46 Asia/Kabul
  • معاون وزیر خارجه ایران: آمریکا از نابودی داعش خوشحال نیست

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه ایران با بیان این‌که نابودی داعش یکی از نتایج مقاومت و همکاری منطقه‌ای است، تصریح کرد: آمریکا از این موضوع خوشحال نیست، چراکه در پی بهره برداری از منافع خود در منطقه است.

«ابراهیم رحیم‌پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: ایران در مسیر صلح، ثبات و امنیت منطقه گام برمی‌دارد تا بیگانگان نتوانند از بحران خاورمیانه به نفع خودشان بهره‌بردای کنند، به همین علت، بارها حتی دست دوستی به سوی عربستان سعودی دراز کرده است.

معاون وزیر خارجه ایران، تصریح کرد: ایران از همه کشورهایی که در مسیر صلح، ثبات و امنیت حرکت کنند، استقبال می‌کند؛ از جمله کشور ترکیه که سیاست‌هایش پس از خصومت آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد در مسیر بهتری حرکت می‌کند.

«ابراهیم رحیم‌پور»، نابودی گروه تروریستی داعش را نتیجه همکاری ایران، ترکیه و روسیه دانست و افزود: با این وجود، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ادامه تنش در منطقه، داعش را تقویت می‌کنند.

رحیم‌پور همچنین درباره آینده تحولات منطقه کردستان عراق گفت: مسوولان منطقه کردستان عراق که با تحریک دیگران اقدام به تحرکاتی در این منطقه کرده بودند، پس از تحولاتی که در کرکوک و اطراف آن روی داد پشیمان و متوجه خطای خود شده‌اند.

معاون وزیر خارجه ایران، با تاکید بر این که کُردهای عراق در پی آرامش، رفاه و ثبات هستند، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت منطقه‌ای، از دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای در مسائل منطقه کردستان عراق جلوگیری شود.

 

کلیدواژه