عقرب 02, 1396 08:36 Asia/Kabul
  • تأکید ایران بر غیرقابل مذاکره بودن برنامه موشکی ایران

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل، تاکید کرد: برنامه موشکی ایران فقط ماهیت دفاعی و بازدارندگی دارد و بُرد و دقت موشک‌های آن نیز متناسب با فضای امنیتی و تهدیدهای پیش‌رو است.

به گزارش رادیو دری؛ «اسحاق آل حبیب» روز دوشنبه در کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی سازمان ملل در نیویورک با تاکید بر حق ذاتی همه کشورها برای داشتن سلاح‌های متعارف برای دفاع مشروع و تأمین نیازهای امنیتی، تصریح کرد: ایران همواره تاکید کرده است فعالیت‌های موشکی‌اش با همه قدرت و براساس برنامه دفاع ملی ادامه خواهد داشت و هرگز قابل مذاکره نبوده و نخواهد بود.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با ابراز نگرانی از افزایش هزینه‌های نظامی در جهان از جمله در خاورمیانه، گفت: سلاح‌های هسته‌ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی و زرادخانه بزرگ سلاح‌های متعارف پیچیده و تهاجمی رژیم اسرائیل تهدید کننده صلح و امنیت منطقه خاورمیانه و جهان بوده و این موضوع در سال‌های اخیر اوضاع امنیتی خاورمیانه را وخیم‌تر کرده است.

«اسحاق آل حبیب» به افزایش چند برابری بودجه‌های نظامی و واردات گسترده تسلیحات از سوی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، اشاره کرد و افزود: امضای قرارداد خرید نظامی 110 میلیارد دلاری عربستان با آمریکا در سال 2017 در حالی است که برخی کشورها، ایران را به علت آزمایش چند موشک مورد انتقاد قرار می‌دهند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین با اشاره به برخی ادعاها درباره مغایرت آزمایش‌های موشکی ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت تصریح کرد: این قطعنامه از ایران درخواست می‌کند هیچگونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک قابل حمل سلاح‌های هسته‌ای را انجام ندهد و ایران نیز همواره تأکید کرده که هیچ یک از موشک‌های بالستیک‌اش برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده‌ است.

 

کلیدواژه