عقرب 02, 1396 15:58 Asia/Kabul
  •  محمدجواد لاریجانی: تحریم های ضد ایرانی آمریکا، خلاف حقوق بشر است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اشاره به تحریم های آمریکا ضد جمهوری اسلامی تاکید کرد: محروم کردن یک ملت از حقوق خود به بهانه های سیاسی ، خلاف منشور سازمان ملل و مصوبات حقوق بشری است.

«محمد جواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اظهارت خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران باعث شرمساری و سرافکندگی مردم آمریکا شد گفت: این مواضع و رفتارها هیچ اثری ندارد و ملت ایران به پیشرفت فکر می کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اشاره به ادعاهای دیده بان حقوق بشر که گفته است ایران کودکان و نوجوانان افغانی را برای جنگ به سوریه می فرستد اظهار کرد: دیده بان حقوق بشر به نقش وقیح و خلاف انسانی که آمریکا و برخی کشورهای حامی مالی گروه تروریستی داعش داشته اند، بپردازد و خود را معطل این اتهامات واهی نکند.

محمد جواد لاریجانی افزود: گروه تروریستی داعش را آمریکا طراحی کرد و برخی کشورهای منطقه پول دادند اما جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که با قدرت در مقابل تروریسم ایستاده و آنان را مجبور به عقب نشینی کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران همچنین با اشاره به اقدام های اروپایی ها در قبال برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) گفت: ایران پای تعهد خود ایستاده و تخلفی هم نکرده است اما اروپایی ها در جلسات مختلف مقابل تخلفات آمریکا سکوت می کنند.

محمد جواد لاریجانی تاکید کرد: اروپایی ها اگر واقعاً برجام را می خواهند باید با آمریکا صحبت کنند.

 

کلیدواژه