عقرب 03, 1396 08:38 Asia/Kabul
  • پاریس: خواهان گسترش روابط با تهران هستیم/ همه به برجام متعهد باشند

قائم مقام وزارت اروپایی و امور خارجه فرانسه سه شنبه‌شب با «ابوالقاسم دلفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس دیدار و بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «گوردو مونتاین» Gordo Montaigne همچنین با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام، اولویت پاریس را اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک برشمرد.

قائم مقام وزارت اروپایی و امور خارجه فرانسه از همه طرف‌های برجام نیز خواست به توافق بین‌المللی هسته‌ای ایران پایبند باشند.

«ابوالقاسم دلفی» نیز در این دیدار با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام، بر اهمیت نقش اتحادیه اروپا و فرانسه برای حفظ و اجرای این توافق بین المللی تاکید کرد.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه نیز اخیرا در گفت وگوی تلفنی با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، بی‌اعتنا به مواضع ترامپ علیه ایران و برجام تاکید کرد: اتحادیه اروپا و فرانسه قاطعانه از برجام دفاع و به اجرای کامل آن متعهد هستند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 13 اکتبر جاری بدون توجه به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آنان پایبندی ایران به برجام تاکید شده است، اعلام کرد پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تایید نخواهد کرد. 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر از کشورهای جهان پس از این اظهارات ترامپ اعلام کرد مانند گذشته از برجام کاملا حمایت خواهند کرد.

 

کلیدواژه