قاسمی: تلاش آمریکا برای تفرقه‌انداختن بین مردم و مسوولان ایران بی‌ثمر است
(last modified Thu, 26 Oct 2017 15:36:39 GMT )
عقرب 04, 1396 20:06 Asia/Kabul
  • قاسمی: تلاش آمریکا برای تفرقه‌انداختن بین مردم و مسوولان ایران بی‌ثمر است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: سردمداران تمامیت‌خواه و مغرور آمریکا باید بدانند، تلاش برای ایجاد تفرقه میان مردم و مسوولان سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تلاشی مذبوحانه و بی‌ثمر است.

«بهرام قاسمی» عصر پنجشنبه در واکنش به سخنان مداخله‌جویانه اخیر «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران افزود: تنها نتیجه این کار، تقویت همبستگی، وحدت ملی و افزایش تنفر و نفرت از سیاست‌های دولت‌مردان ناآگاه آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: دولت‌مردان آمریکا که در سال 1953/ 1332 هجری شمسی با کودتا علیه دولت قانونی و در ادامه با پشتیبانی همه جانبه از رژیم دیکتاتوری پهلوی در جنایات این رژیم مشارکت داشتند، از ابتدای انقلاب اسلامی نیز با نقاب حمایت از مردم ایران، بیشترین جنایات را ضد ملت ایران مرتکب شدند. 

قاسمی گفت: ایجاد ناآرامی و آشوب در داخل ایران، تلاش برای انجام کودتا، حمایت‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی، لجستیکی و اطلاعاتی از رژیم مستبد و جنایتکار صدام در جنگ تحمیلی و اعمال تحریم‌های غیرقانونی ضد مردم ایران، تنها بخش ناچیزی از اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در طول نزدیک به 40 سال گذشته در ایران است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در آستانه رای‌گیری در  مجلس نمایندگان این کشور برای تشدید تحریم‌ها ضد ایران، مدعی شد: «دعوای ما با مردم ایران نیست، اختلافات ما با رژیم انقلابی است.»

 

کلیدواژه