قاسمی: اتهام‌های آمریکا علیه ایران، مصداق بارز سندسازی بی‌شرمانه است
(last modified Sun, 05 Nov 2017 04:38:26 GMT )
عقرب 14, 1396 09:08 Asia/Kabul
  •  قاسمی: اتهام‌های آمریکا علیه ایران، مصداق بارز سندسازی بی‌شرمانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اسناد ادعایی منتشر شده درباره ارتباط القاعده با ایران تاکید کرد: اتهام‌ها و ادعاهای جدید واشنگتن علیه ایران، مصداق بارز سندسازی بی‌شرمانه برای اثبات حرف‌های رئیس جمهوری آمریکا و برخی مصارف داخلی در این کشور است.

سازمان جاسوسی آمریکا به تازگی اسنادی را منتشر کرده و در آن مدعی است در جریان عملیات ترور «اسامه بن لادن» سرکرده  پیشین القاعده در سال 2011، اسنادی را درباره ارتباط این گروه با ایران به دست آورده است. 

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شنبه‌شب گفت: هر چند مقام‌های رسمی آمریکا هنوز درمورد این اسناد ادعایی اظهار نظری نکرده‌اند اما دولت و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا سابقه‌ای تاریک در این گونه سندسازی‌ها و فریب افکار عمومی جهانی و حتی مردم آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی و راهبردی خود دارند.

قاسمی افزود: هدف از این گونه موج آفرینی‌های بیهوده تبلیغاتی از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا فقط نجات برخی متحدان این کشور در منطقه خاورمیانه است که به شدت درگیر بحران‌های متعدد داخلی و منطقه‌ای هستند و وجدان‌های منصف جامعه بین‌المللی درمورد نقش آنان در ایجاد و پرورش فکری و عقیدتی گروه‌های تروریستی در دو دهه اخیر، هیچ شک و تردیدی ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: طرح این گونه اتهام‌ها علیه ایران به طور کامل بی‌ربط، مضحک و بی‌اساس است و انتشار آنها در آستانه 13 آبان در ایران که روز مخالفت مردم ایران با سیاست‌ها و دهه‌ها مداخلات دولت آمریکا است، بی‌اعتباری و بی‌ارزش بودن این گونه موج آفرینی‌ها علیه ایران را بیش از پیش نشان می‌دهد.

قاسمی تاکید کرد: مردم آمریکا از سوی دولتمردان فعلی این کشور درباره نقش آفرینی برخی متحدان آمریکا در 11 سپتامبر و کشته شدن حدود سه هزار نفر از مردم این کشور اغفال شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: درحالی که دولت آمریکا عامدانه از انتشار گزارش کامل کمیسیون ملی 11 سپتامبر و روشن شدن عوامل واقعی این حملات خودداری می‌کند، انتشار این گونه اسناد متوهمانه و ساختگی هیچ تغییری در این باور اثبات شده بین المللی ایجاد نمی‌کند که آبشخور فکری گروه‌های تروریستی مانند القاعده چه کشوری در خاورمیانه است و چه کشور و کشورهایی نیز در پیدایش آنان و ارائه حمایت‌های نظامی و سیاسی و لجستیکی به این گروه‌ها، نقش داشته‌اند.

 

کلیدواژه