قاسمی: اتهامات ضد ایرانی ائتلاف متجاوز سعودی، ناروا و غیر مسوولانه است
(last modified 1396-08-15T11:58:31+00:00 )
عقرب 15, 1396 16:28 Asia/Kabul
  • قاسمی: اتهامات ضد ایرانی ائتلاف متجاوز سعودی، ناروا و غیر مسوولانه است

سخنگوی وزارت خارجه ایران، اتهامات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ، علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و این اتهامات را ناروا، غیر مسوولانه، مخرب و تحریک آمیز خواند.

به گزارش ردیو دری، ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، یکشنبه‌ شب پس از حمله موشکی ارتش یمن به فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در ریاض، بار دیگر در اتهاماتی بی پایه و اساس،  مدعی شد: این تجهیزات نظامی از ایران به یمن ارسال شده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمی» روز دوشنبه به جنایات جنگی و تجاوز چند ساله سعودی ها ضد مردم یمن اشاره کرد و واکنش یمنی ها را اقدامی مستقل خواند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، تصریح کرد: علت واکنش مردم یمن ضد ائتلاف سعودی را باید در تجاوزات سعودی ها و نه اقدام و یا تحریک هیچ کشور دیگری جستجو کرد.‌

وی افزود: سعودی ها که در جنگ و تجاوز طولانی مدت نظامی قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نبوده و نیستند، در عملیات ناشیانه و نابجای روانی با وارد کردن اتهامات موهوم، بی اساس و سراسر کذب، ائتلاف شکست خورده خود را در تنگناهای بیشتری قرار می دهند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، همچنین به عربستان سعودی توصیه کرد با کنارگذاشتن فرافکنی و اتهام زنی های پوچ، حملات به مردم بیگناه و بی دفاع یمن را هر چه سریع تر متوقف و راه را برای گفت و گوهای یمنی - یمنی و برقراری صلح در آن کشور هموار کند.

 

کلیدواژه